8 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت حاد کرونا قرار دارند

به گزارش رکنا ، محمدرضا رحیمی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان خراسان رضوی، گفت: متأسفانه هشت شهرستان استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی و سیاه قرار گرفته‌اند که شامل شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، ششتمد و درگز می‌شود، لذا این شهرستان‌ها در شرایط خیلی حساس قرار دارند و ممکن است ظرفیت بیمارستان‌ها پر شود.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر در استان بیش از دو هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: این تعداد فقط آمار مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها هستند، علاوه براین تعداد بسیاری با مراجعه به مراکز بهداشتی و مثبت شدن تست کرونا در منازل خود قرنطینه می‌شوند.

رحیمی اظهار کرد: اگر مردم به زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام نداشته باشند، وضعیت از این هم بحرانی‌تر خواهد شد.

وی گفت: در قسمتی از مصوبه چهل و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا آمده است هر وقت که موارد گفته شده به درستی رعایت نشود، میزان ابتلاء و بستری بیماران زیاد و وضعیت شهرستان به حالت بحرانی تبدیل شود، باید اعمال محدودیت‌ها را تشدید کرد یعنی علاوه بر اعمال محدودیت‌های سه و چهار، محدودیت‌های گروه دو اعمال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟