روزگار سیاه کرونایی در کهگیلویه/ظرفیت آخرین بخش اختصاصی بیماران هم تکمیل شد

به گزارش رکنا، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست اضطراری شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: وضعیت موجود از بیماری کرونا نتیجه سهل‌انگاری‌ها در رعایت پروتکل بهداشتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: همه ما اعم از مردم و مسؤولان و بازاریان در بروز شرایط نقش داریم کوتاهی‌ها منجر به روزگار سیاه کرونایی شده است.

این مسؤول تصریح کرد: در حالی که با نگاه خوشبینانه تعداد بیماران رو به کاهش بود و هفته گذشته درصدد حذف یکی از بخش‌های بستری بودیم اما ناگهان آمار بالا رفت در یک روز کنترل اوضاع از دست ما خارج شد.

طیب‌زادگان افزود: یک بخش جدید به بستری بیماران در بیمارستان اختصاص دادیم در یک شب۲۳ بیمار بستری شد و ظرفیت این بخش نیز خیلی زود تکمیل شد.

وی با بیان اینکه هیچ ظرفیتی برای افزایش تعداد تخت‌ها وجود ندارد، گفت: یک بیمارستان سه شهرستان را پوشش می‌دهد علاوه بر کرونا بیماران دیگری هم وجود دارند که نیازمند مراقبت و درمان هستند.

طیب‌زادگان افزود: موارد ابتلای روزانه بسیار زیاد است نظارت دقیق قابل کنترل و امکانپذیر نیست، بسیاری از مبتلایان به راحتی در سطح شهر تردد دارند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از گسترش بیماری انتقال خانوادگی است، گفت: تفرجگاه‌ها و مراسمات عزاداری و عروسی عامل انتقال ویروس است.

این مسؤول افزود:عزاداری‌های منحصر بفرد در شرایط کرونایی معضل جدی است در سه هفته آینده افزایش مرگ و میر کرونایی در شهرستان خواهیم داشت.

دبیر شورای سلامت کهگیلویه تصریح کرد: مجبور هستیم تمهیداتی برای جلوگیری از بروز فاجعه در نظر بگیریم اعمال محدودیت‌ها دو هفته است و قرارگاه علمیاتی برای اجرایی شدن راه‌اندازی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟