آتش سوزی نیزار‌های تالاب کانی برازان

به گزارش رکنا، رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباداظهار داشت: دیروز ساعت ۱۸ طی تماس تلفنی از سوی شهروندان مبنی بر وقوع آتش سوزی در نیزار‌های تالاب کانی برازان، نیرو‌های سازمان بلافاصله به محل اعزام شدند.

آتش سوزی 18 هکتار از نیزار‌های تالاب کانی برازان

احمدی افزود: بلافاصله پس از اطلاع آتش نشانی مهاباد، گروه آتش نشانی قم قلعه و همکاران اداره حفاظت محیط زیست و دوستداران محیط‌ زیست روستا‌های خورخوره و قره داغ در محل آتش سوزی حضور یافته و بعد از حدود پنج ساعت تلاش موفق به مهار آتش سوزی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: میزان خسارت آتش سوزی که در سمت شرقی تالاب روی داده حدود ۱٨ هکتار برآورد شده که با توجه به احتمال عمدی بودن آن پاسگاه انتظامی دارلک برای انجام تحقیقات محلی در جریان قرار داده شده است.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم در خصوص زیان‌های این آتش سوزی بر حیات وحش این تالاب گفت: با توجه به اینکه در فصل جوجه آوری قرار نداریم احتمال تلفات پرندگان بسیار پایین است، اما لاک پشت و برخی جانداران ریز احتمالا جزو تلفات این حادثه باشند.

تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده ‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟