2 مسوول درمانی استان بوشهروقوع خطای پزشکی در برازجان را تکذیب کردند

به گزارش رکنا، پس از انتشار خبری در رسانه مبنی بر وقوع خطای پزشکی در بیمارستان مهر برازجان و مرگ نوزاد و حال وخیم مادرش، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر، در دو واکنش مجزا، این موضوع را تکذیب کردند و گفتند خطای پزشکی رخ نداده است. خبری که عصر دیروز منتشر شد و می گفت «اشتباه پزشک زنان بیمارستانی در برازجان باعث بروز مشکلاتی برای یک مادر از جمله جداسازی رحم و جاماندن گاز در شکم وی شده است».

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ـ بود که موضوع را تکذیب کرد. وی، شب گذشته ـ پنج شنبه شب ـ با انتشار متنی در فضای مجازی به انعکاس خبر عصر دیروز درباره وقوع خطای پزشکی در بیمارستانی در برازجان واکنش نشان داد و جا ماندن گاز استریل ناشی از اشتباه پزشکی را تکذیب کرد.

سعید کشمیری در این متن نوشته است: اصل داستان این بوده است که یک خانم تبعه افغانستان با تاخیر و بارداری بیش از ۹ ماه به بیمارستان مراجعه کرده است و پزشک جراح برای نجات جان او مجبور به برداشتن رحم شده و برای کنترل خونریزی یک گاز بزرگ در محل عمل گذاشته است.

وی ادامه داد: این بیمار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان بزرگتر فرستاده و ۴۸ ساعت بعد گاز برداشته می‌شود و جلوی مرگ مادر از خونریزی گرفته می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در این باره گفت: همه مراحل عمل جراحی مادر مطابق استانداردهای رایج پزشکی بوده والان هم حال بیمار مساعد است .

دکتر زهرا نویدی فرد افزود: مادر ۳۶ ساله بارداری که از اتباع بیگانه و برای سومین بار باردار بود، با تأخیر (بیش از ۱۰ روز از حداکثر زمان زایمان) برای زایمان به بیمارستان مهر برازجان مراجعه کرده بود و با توجه به شرایط حاد و مخاطره انگیز بیمار و نوزاد تحت عمل جراحی سزارین قرار گرفت و دکتر جراح برای نجات جان مادر اقدام به خروج رحم این بیمارکرد.

وی افزود: پزشک برای جلوگیری از خونریزی اقدام به پک گذاری کرده است که در عمل‌های جراحی دنیا مرسوم است و پس از بند آمدن خونریزی گاز مربوط نیز برداشته شد.

دکتر نویدی فرد گفت: این بیمار در بیمارستان شهید گنجی برازجان در بخش عمومی بستری و هم اکنون حال بیمار عادی است و به زودی مرخص می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه نوزاد به دلیل شرایط سخت و خونریزی‌های هنگام زایمان؛ امروز فوت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟