کشف 881  میلیارد کالای احتکاری / 138 محتکر دستگیر شدند

به گزارش رکنا،   سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در شرایط خاص جامعه که سودجویان و محتکران شرایط عرضه و تقاضای بازار را به هم می‌ریزند و از طریق افزایش قیمت‌ها و ایجاد مشکلات مردم در دسترسی به کالاهای اساسی و ارزاق عمومی زندگی را بر مردم سخت می‌کنند، پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله و مبارزه با گرانفروشی و احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه، سومین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی را به مدت ۷۲ ساعت در نیمه اول آبان ماه ۹۹ در سراسر کشور اجرا کرد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با مطالعات و تحقیقات از قبل انجام شده نسبت به بررسی اسنادی مبدأ و مقصد کالاها و شناسایی مراکز پخش و توزیع و نگهداری کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم اقدام و پس از هماهنگی‌های قضائی از این مراکز بازدید کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازدید از انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی و ارزاق عمومی انبارهای متخلف شناسایی و مقدار ۶ هزار و ۵۳۶ تن انواع کالای اساسی و ارزاق عمومی از قبیل آرد، برنج، انواع حبوبات، روغن خوراکی و … به همراه یک میلیون و ۳۵۶ عدد انواع دارو و انواع لوازم یدکی خودرو کشف و انبارهای مذکور پلمب شد.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۸۸۱ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه ۱۳۸ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز و صنوف مختلف در همکاری خوب و به موقع با پلیس از هموطنان و اصناف مختلف خواست برای دستیابی و حفظ امنیت و ثبات اقتصادی و اقتصاد پویا، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟