کشف 2 هزار کارتن موبایل اپل در دزفول

به گزارش رکنا ،  سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه بیشتر گزارش‌ها ناظر بر خرید و فروش کارتن تلفن همراه برای فروش قاچاق آن است، افزود: پیش‌تر تلفن همراه را جداگانه به کشور قاچاق و کارتن آن را مجزا وارد می‌کردند.
وی گفت: کارتن تلفن همراه به صورت قاچاق از شهر‌های مرزی، به ویژه از جنوب به کشور وارد می‌شود و همکاران همواره تاکید داشتند چه اقدامی باید درباره این کارتن‌های خالی انجام دهیم!
اجتهادی خاطرنشان کرد: همکاران؛ فردی را که مرتکب واردات و نگهداری کارتن‌های خالی می‌شود، بعنوان معاون در قاچاق شناسایی می‌کنند یا بحث تقلب را برای این قبیل افراد در نظر می‌گیرند.
اجتهادی گفت: اگر روی کالایی نشان سایر کشور‌های معتبر درج شود، از مصادیق بازز قاچاق است و شرکت‌های کارتن‌سازی برای جابجایی قاچاق نیز معتبر نیستند.

قاچاق لوازم خانگی و خرید و فروش کارتن‌های اجناس خارجی
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم درباره اعلام خبری مبنی بر قاچاق لوازم خانگی و خرید و فروش کارتن‌های اجناس خارجی برای نمایان سازی واردات، گفت: اصل این قضیه اشتباه و خلاف قانون است.
وی افزود: وقتی کارتن خرید و فروش می‌شود، کالای بی کیفیت در آن قرار می‌گیرد و برچسب فیک روی آن زده می‌شود.
پازوکی گفت: برخی سودجویان نشان کالا‌های ایرانی را تغییر می‌دهند و حتی این اقلام از تهران به مرز‌های ورودی برده و نشان آن عوض می‌شود و به صورت قاچاق به چرخه توزیع باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه کسی از مکان آن اطلاعی ندارد، افزود: این کارتن‌ها در ایران ساخته می‌شود و برای جلوگیری از آن باید کار را در صنعت چاپ دنبال کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟