به گزارش رکنا، چندی قبل حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب کرج با تأکید براینکه دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم با افرادی که بخواهند در سطح شهر به عنوان مسافربرنما مرتکب اقدامات مجرمانه شوند، برخورد قاطعانه خواهد کرد گفت: «مهم‌ترین عاملی که زمینه را برای سوء‌استفاده مجرمان هموار می‌کند استفاده مردم بخصوص زن‌ها از مسافربرهای شخصی است.
اگر شهروندان برای تردد از خودروهای عمومی استفاده کنند به طور حتم کمتر شاهد اتفاقات ناگوار خواهیم بود.»
اما واقعیت این است که وسایل حمل و نقل عمومی در ساعات پایانی شب کمتر فعالیت می‌کنند و اغلب برای بردن مسافران به حومه شهرها رغبتی ندارند.
از این‌رو مسافرانی که مجبورند دیروقت به مقصدشان بروند به ناچار باید از مسافربرهای شخصی استفاده کنند و خطر را به جان بخرند.
قاضی نریمانی رئیس شعبه جرایم خاص اجرای احکام البرز نیز درباره مجازات و احکام صادر شده برای متجاوزان و سارقان خشن که تحت عنوان مسافربرنما مرتکب جرم می‌شوند گفت: «مجازات‌ها ولو اشد مجازات و اعدام برای جلو‌گیری از وقوع این قبیل جرایم تأثیرگذار نخواهد بود.
پیشگیری از این جرایم نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، حکومت و دولت و همه شهروندان است چرا که وقوع چنین جرایمی دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها مشکلات اقتصادی و بیکاری است و البته نیازهایی که تأمین نمی‌شود و زمینه‌ای برای بروز این حوادث می‌شود.»
گفتنی است که جرایم مربوط به مسافربرنماها به‌خاطر اهمیت آن در دادگاه‌های کیفری یک برگزار می‌شود و مجرمان این پرونده‌ها با اتهام آدم‌ربایی و خفت‌گیری براساس قانون به 10 سال زندان محکوم می‌شوند اما اگر تعرضی مطرح باشد متهم به اشد مجازات و حتی اعدام نیز محکوم خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟