90 درصد مصوبات مبارزه با قاچاق کالا در اردبیل اجرا شده است

به گزارش رکنا، شهریار شیری آراسته، مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل در جلسه با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نحوه اطلاع رسانی برای مبارزه با قاچاق کالای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی بیشتر از طریق رسانه‌های مکتوب و صداو سیما انجام شده، توزیع و نصب اطلاعیه‌ها و بنر‌ها در سطح شهر‌های استان از اقداماتی است که ستاد مبارزه با قاچاق انجام داده است.

او با بیان اینکه نصب بنر از فرامین مقام معظم رهبری در سطح شهر و عملیاتی کردن شعار‌ها از اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا بود افزود: اطلاع رسانی در صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری دارای مجوز جهت حمایت از کالای ایرانی جز وظایف ستاد بوده و آموزش‌های لازم نیز برای فرهنگ سازی درست انتخاب کردن کالا داده شده است.

مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه البسه مدارس و لوازم خانگی تولیدات داخلی باید با کیفیت بهتر در بازار عرضه شود افزود: قیمت و کیفیت در اجناس داخلی باید مورد توجه قرار گیرد تا در رقابت بازار عرضه کالا‌های قاچاق را شکست دهند.

مبارزه با قاچاق کالا در اردبیل

شیری آراسته با بیان اینکه استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای تبلیغات محیطی کالا‌های ایرانی شیری آراسته مهم است تصریح کرد: باید برنامه‌های تبلیغی با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و معلمان در شبکه اجتماعی شاد تهیه شود و استفاده از کالای ایرانی را مورد توجه قرار دهند.

او اظهار کرد: روحانیان، هنرمندان، معلمان، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بخصوص صدا و سیما در شرایط حاکم اقتصادی باید فرایند انتخاب کالای ایرانی و مشکلات کالای قاچاق را بطور شفاف برای مردم ابلاغ کنند تا مردم نیز همکاری لازم را با مسوولان داشته باشند.

مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل میزان تاثیر پذیری کالای داخلی از کیفیت کالا‌های خارجی را غیرقابل کتمان دانست وافزود: لوازم خانگی و البسه داخلی با کیفیت مورد توجه مردم قرار دارد و چنانچه مردم کالای تولید شده داخلی را با کیفیت‌تر از مشابه خارجی تشخیص دهند بطور قطع کالای داخلی را با قیمت ارزان تهیه خواهند کرد.

مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: باید بر اساس اولویت‌ها حرکت کنیم و استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

او افزود: بهره گیری از سمن ها، برنامه شاد آموزش و پرورش و نیز شبکه‌های اجتماعی در معرفی کالا‌های با کیفیت داخلی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این راستا برنامه‌های مناسبی تدوین شده که در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟