فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی از 1700 نفر فراتر رفت

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته و روند افزایشی آن همچنان با سرعت ادامه دارد.

به گزارش رکنا، ایرج محبی روز پنجشنبه  افزود: تاکنون یک هزار و ۷۱۹ نفر از مردم آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که رقم بسیار بالایی در حدود هشت ماه گذشته به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر با تداوم خیز جدید شیوع بیماری کرونا، یک هزار و ۴۶۹ نفر در بیمارستان های آذربایجان غربی به خاطر بیماری های حاد تنفسی بستری شده که از این تعداد، ۵۸۶ نفر با تست مثبت کرونا بوده و ۸۸۳ نفر مشکوک به این بیماری هستند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: از کل بستری شده ها، ۲۷۲ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی در سراسر استان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد نیز ۸۵ نفر با حال بسیار وخیم، به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی

محبی گفت: وضعیت ارومیه بسیار حاد بوده از ۲۷۶ بیمار کرونا مثبت بستری شده طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی، ۸۷ نفر معادل حدود یک سوم مربوط به مرکز استان است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر شیوع بیماری کرونا درآذربایجان غربی به وضع بسیار نامناسب رسیده و بسیاری از تخت های بیمارستانی به ویژه در مرکز استان پر از بیماران کرونایی است.

نزدیک به ۵۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

همه آذربایجان غربی وضعیت قرمز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟