کشف 35 فقره سرقت لوازم خودرو / 5 متهم در تهران روانه زندان شدند

به گزارش رکنا ، سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" در تشریح این خبر گفت: بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته شهروندی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و از سرقت لوازم و قطعات پکیج دیواری به ارزش 45 میلیون تومان که در صندوق عقب خودرواش بوده به پلیس شکایت و پرونده ای با موضوع سرقت داخل خودرو تشکیل و با دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد .
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی افزود : با دریافت پرونده کارآگاهان به پی جویی و کشف موضوع پرداختند و با توجه به خاص بودن لوازم سرقتی و احتمال فروش آنها در فضای مجازی یا فروشگاه های خاص آموزش های لازم به شاکی ارائه تا در صورت شناسایی اموال خود پلیس را در جریان قرار دهد.

5 سارق تهرانی به دام افتادند / 35 فقره سرقت را اعتراف کردند

وی در ادامه گفت : یکم خرداد ماه شاکی مجددا به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد، شخصی به اسم سیروس در فضای مجازی قصد فروش اموال وی را دارد و بدین ترتیب اولین ردپای سارق به دست آمد و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت : با رصد های اطلاعاتی از سوابق متهم مشخص شد وی سابقه دار بوده و چندین فقره سابقه کیفری دارد و با هماهنگی بازپرس دادسرای ناحیه 15 تهران سیروش در عملیاتی ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
کنجوریان گفت : در بازرسی از مخفیگاه سیروس تعداد 17برگ چک مسروقه سفید که نوشته های برخی از آنها بامواد شیمیائی پاک شده بود به همراه مقداری مواد مخدر کشف و متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به خرید اموال مسروقه از دو سارق به نام های جعفر و مراد اقرار و بیان داشت هر برگ از چک های مسروقه را نیز به قیمت 300هزار تومان از فردی به نام کریم خریده است.
این مقام انتظامی ابراز داشت: همچنین سیروس در بازجویی های مقدماتی اظهار داشت، از مدت ها قبل با جعفر و مراد دوست بودم و برایم هر از گاهی اموال مسروقه می آوردند و من نیز از آنها می خریدم و در حال حاضر جعفر به جرم حمل مواد مخدر در زندان می باشد .
سرهنگ کنجوریان افزود : با اعتراف صریح سیروس کارآگاهان پس از اخذ دستور قضائی موفق شدند مراد را در محل سکونتش دستگیر وتعدادی چک مسروقه و اموال دیگر نیز از این محل کشف کنند و کریم را نیز در مخفیگاهش در حوالی چهارراه مولوی دستگیر کردند و از جیب وی نیز تعداد زیادی چک مسروقه کشف کردند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: مراد و کریم پس از انتقال به پلیس آگاهی به 35 فقره سرقت لوازم ومحتویات داخل خودرو اعتراف و اظهار داشتند علاوه بر سیروس برخی از اموال مسروقه را به فردی به نام وحید فروخته اند.
وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، تعدادی از مال باختگان شناسائی و دومین مالخر اموال سرقتی به نام وحید در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل وی نیز تعدادی اموال مسروقه شامل گوشی، عینک، پنل و...کشف و در بازجوئی به خرید اموال مسروقه اعتراف کرد.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان گفت: آخرین متهم به نام جعفر که به اتهام حمل موادمخدر در زندان بود وی نیز پس از هماهنگی قضائی به پلیس آگاهی انتقال و به جرم خود معترف شد و هر 5 متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟