کرونا 14 آرایشگاه زنانه در کردستان را تعطیل کرد

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازرسی از اماکن عمومی، خدماتی و ادارات با هدف کنترل شیوع کرونا شدت گرفته و در سه روز گذشته ۱۴ آرایشگاه زنانه متخلف پلمب شده‌ است.

به گزارش رکنا،  آرزو فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: طی سه روز گذشته ۷۲ اداره، مراکز خدماتی و اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و بهداشتی توسط گروه‌های ضربت با همکاری نیروی انتظامی در شهر سنندج بازدید شده است.

وی با بیان اینکه طی این بازدیدها ۱۳ اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی برای مراکز خاطی صادر شده است، افزود: هشت اخطاریه صادره و چهار مورد شکایات شهروندان از مراکز خاطی مورد پیگیری های لازم قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تشدید نظارت بر فعالیت اصناف، ادارات و مراکز دولتی و خدماتی در استان خبر داد و گفت: در مدت زمان یادشده ۲ مورد چایخانه و ۱۴ آرایشگاه زنانه به علت خودداری از اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان پلمپ شدند.

فلاحی با اشاره به کشف و ضبط ۳۵ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته، ادامه داد: چهار مکان صلاحیت بهداشتی جهت ارائه خدمت دریافت کردند.

وی اضافه کرد: طی سه روز گذشته در سنندج، ۲۴ مورد از مواد خام در اماکن تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی جهت تایید سلامت و پنج مورد نان نانوایی‌های سطح شهر جهت تست استفاده از جوش شیرین و میزان نمک مجاز نمونه‌برداری شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: ۲۶ مورد آب شرب شهری و روستایی جهت تایید سلامت آب و ۶۶ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر انجام شده است.
فلاحی گفت: از فعالیت یک انبار بزرگ عرضه مواد غذایی در سنندج که به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد با نیابت قضایی جلوگیری شد.

وی با اشاره به نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر روند تغسیل، تدفین و اعزام اموات مبتلا به کرونا به شهرستان‌ها و روستاهای همجوار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: طی سه روز گذشته ۱۸۰ مورد تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی از شهروندان به عمل آمده است.

بنا بر آخرین گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز دوشنبه ۵ آبان، ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و تاکنون ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۴۵۹ هزار و ۲۵۰ بیمار هم در مبارزه با کرونا پیروز شده و بهبود یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟