مهار آتش سوزی در 9 هکتار از مراتع بکر بخش تخت سلیمان تکاب

به گزارش رکنا ، حبیب‌الله شیوخی  در ارومیه اظهار داشت: در ۹ هکتار از مراتع بکر روستای "قازان‌کندی" بخش تخت‌سلیمان آتش سوزی شده که این آتش سوزی پس از چهار ساعت مهار شد.

وی تصریح کرد: این مراتع در منطقه بسیار سخت‌گذر واقع شده که بلافاصله پس از مشاهده دود در منطقه، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شده و با اقدام فوری عملیات اطفای حریق در مراتع بکر این روستا را آغاز کردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه مراتع و اراضی ملی روستای قازان‌کندی تکاب محل چرای احشام و نیز محل زیست برخی حیوانات وحشی است که براثر این آتش‌سوزی تخریب شد، اذعان داشت: این آتش‌سوزی به صورت عمدی توسط ۲ فرد ناشناس اتفاق افتاده که این افراد در حین تعقیب و گریز ماموران یگان منابع طبیعی فرار کرده و شناسایی نشدند.

شیوخی ادامه داد: وقوع این حریق در مراتع، بیست و دومین حادثه آتش‌سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان طی امسال به شمار می‌رود که امسال طی آن ۱۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.
شیوخی گفت: مراتع و اراضی ملی ۲۰ روستای تکاب در سال جاری بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، روشن کردن آتش در نزدیکی مراتع و خاموش نکردن زبانه‌های آتش در ارتفاعات و کوهستان‌ها طعمه حرق شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟