کلاهبرداری 17 میلیاردی به بهانه خرید ملک مزایده ای / پلیس تهران فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "خیرالله دولتخواه" در تشریح این خبر گفت: دوازدهم تیرماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری 150 تهرانسر تشکیل که برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: کارآگاهان بدواً از شاکی تحقیق که اظهار داشت، شخصی به اسم فرهاد که آشنایی دوری با او داشتم پیشنهاد خرید ملک مزایده ای را به من داد و مدعی شد، با توجه به رابطه ای که دارد می تواند در مزایده دخالت و به نفع من ملک را بخرد و در عوض این کار تقاضای شراکت با من را داشت تا مبلغ اولیه شرکت در مزایده تامین شود.

با توجه به اینکه قیمت اصلی ملک 400 میلیارد ریال بود و با مبلغ کمتری امکان خرید فراهم شده بود، با پرداخت مبلغ 17 میلیارد ریال قولنامه ای را در خصوص شراکت خرید ملک بین من و فرهاد تنظیم کردیم که پس از گذشت مدتی از فرهاد خبری نشد و متوجه کلاهبرداری او شدم .
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: با اخذ اظهارات شاکی کاراگاهان موفق شدند در رصد های اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در یازدهم مهر ماه دستگیر کنند .
این مقام انتظامی بیان داشت: با انتقال فرهاد به پلیس آگاهی وی در بازجویی های اولیه به بزه خود معترف و با استعلامات صورت گرفته برای کارآگاهان محرز شد که وی سابقه دار بوده و تا کنون سه فقره سابقه کلاهبرداری دارد و تحت تعقیب قضائی و پلیسی چندین استان می باشد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس اگاهی در پایان گفت: دستگیری متهم طی مکاتبات اداری به مرجه خواهان ها در استان های مربوطه اعلام و متهم برای تعیین تکلیف به دادسرا ارسال شد.گفتنی است متهم با قرار مجرمیت روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟