جولان کرونا در آذربایجان غربی/آمار بیماران بدحال افزایش یافت

به گزارش رکنا ، جواد آقازاده  با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در استان طی هفته‌های اخیر اوج گرفته و هر روز وضعیت خطرناک‌تر می‌شود، افزود: متأسفانه با وجود هشدارهای متعدد و اعمال محدودیت‌های کرونایی آمار شیوع و فوتی‌ها رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه از مهرماه امسال روند شیوع کرونا در استان هر روز در حال افزایش است، عنوان کرد: در حال حاضر آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی به ۲۶۱ نفر افزایش یافته است که ۸۶ نفر از آنان از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

آقازاده با بیان اینکه در بدترین حالت ممکن در زمینه بیماری کرونا مواجه هستیم، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر دیگر به آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان غربی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ نفر با علائم ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: در حال حاضر، یک هزار و ۳۷۵ نفر در مراکز درمانی استان به خاطر سندرم‌های حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد، ۷۸۵ نفر مشکوک و ۵۹۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموع فوتی‌های استان در اثر بیماری کرونا به هزار و ۵۸۸ نفر رسیده است، اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مدیریت و مقابله با ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در موج جدید شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی، تعداد بیماران و بستری‌ها به شدت افزایش یافته و این بار تعداد بستری‌ها در شهر ارومیه بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: بیمارستان طالقانی به طور کامل و تخت‌هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان امام رضا (ع) که به این بیماران اختصاص داده شده بود، نیز پر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟