آثار تاریخی قزوین از زلزله در امان ماند

زلزله / به گزارش رکنا ، در پی وقوع زلزله ٥/٤ ریشترى بعد از ظهر روز شنبه سوم آبان ١٣٩٩ در مرز استان‌هاى قزوین و همدان حوالى شهرستان آوج، مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنایع‌دستى استان قزوین گفت: زمین‌لرزه صدمه‌ای به آثار و ابنیه تاریخی استان وارد نکرده است.

علیرضا خزائلى (مدیرکل میراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنایع‌دستى استان قزوین) با اعلام این خبر که زلزله آسیبی به آثار تاریخی قزوین وارد نکرده است، گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین‌لرزه، بازدید و پایش آثار و بناهای تاریخی استان به‌ویژه در شهرستان آوج با توجه به نزدیکى به کانون زلزله توسط کارشناسان ستادى و پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگى استان انجام شد که خوشبختانه گزارش هاى رسیده حاکى از آن است که آسیبى به آثار و بناهای تاریخی وارد نشده است.

خزائلى یادآور شد: سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی توسط نیروهاى یگان حفاظت همچنان ادامه دارد و در صورت دریافت گزارشى مبنى بر وارد آمدن آسیب به آثار اطلاع‌رسانى خواهد شد.

زلزله ٥/٤ ریشترى بعد از ظهر روز شنبه سوم آبان ١٣٩٩ در مرز استان‌هاى قزوین و همدان حوالى شهرستان آوج برخی از مناطق این استان ها را لرزاند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟