کرونا در مدارس گنبد / 2 دانش آموز مبتلا شدند

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت که از شروع فصل بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور تا پایان مهرماه جاری ۱۴ کودک پنج تا ۱۸ سال این شهرستان با علایم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان مرزی بستری شدند که نتایج آزمایش ۲ مورد آنها مثبت بود.

فرهاد بدیعی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: آمار افراد بستری شده با علائم مشکوک به کووید ۱۹، در گروه سنی اعلام شده این شهرستان و در بازه زمانی اسفند پارسال تا قبل از بازگشایی مدارس درسال جاری نیز ۷۶ مورد بود.

وی با تاکید برضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دانش آموزان و نیز نظارت مستمر کادر اداری و آموزشی مدارس بر آن، اضافه کرد: روند شمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس رو به افزایش است که علت اصلی آن نیز کم توجهی به استفاده از ماسک و برگزاری پر تعداد مراسم عروسی در این شهرستان است.

دکتر بدیعی با ابراز نگرانی از حضور کودکان و نوجوانان در مراسم عروسی تصریح کرد: این گروه سنی بهترین ناقلان بیماری کرونا به بزرگترها هستند که باید خانواده‌ها مراقب آنها باشند چرا که با فرا رسیدن فصل سرما، احتمال اپیدمی شدن این بیماری وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه به صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود و تاکنون طی سه مرحله درمجموع ۱۱ میلیارد ریال سرانه بین ۵۰۳ آموزشگاه این شهرستان مرزی برای انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی کردن مدرسه توزیع شد.

کمال الدین نظرنژاد بابیان اینکه میزان حضور دانش آموزان گنبدی در مدرسه از میانگین ۷۹ درصد در هفته اول بازگشایی به ۴۷ درصد کاهش یافته افزود: هم اکنون ۴۰ درصد دانش آموزان به صورت حضوری، ۱۲.۵ درصد از طریق شبکه آموزش، ۴۳ درصد از طریق سامانه شاد و بقیه نیز به طرق دیگر آموزش‌های درسی را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان گنبدی که در مدرسه حضور می‌یابند، از ماسک استفاده می‌کنند.

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه برضرورت حساس بودن آموزش و پرورش و مدیران آن نسبت به سلامت دانش آموزان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونا در کشور و نیز روند رو به افزایش این بیماری در شهرستان، دغدغه متولیان تعلیم و تربیت باید سلامت دانش آموزان و پیشگیری از اپیدمی شدن احتمالی آن باشد.

عبدالقدیر کریمی همچنین باقدردانی از مشارکت و همراهی خوب مردم گنبدکاووس در مرحله اول و دوم کرونا در این شهرستان، برلزوم استمرار این همراهی‌ها تا ریشه‌کن شدن بیماری در منطقه، استان و کشور تاکید کرد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود ۸۵ هزار دانش آموز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟