بازداشت شکارچیان کبوتران وحشی در پارس آبا مغان

به گزارش رکنا،  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: ۲ شکارچی متخلف که در این شهرستان اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان حفاظت شده و تحت مراقبت می‌کردند، دستگیر شدند.

محمد مجرد روز شنبه با اشاره به کشف و ضبط چهار بال کبوتر وحشی از شکارچیان بیان کرد: این متخلفان با استفاده از یک قبضه اسلحه شکاری و بدون مجوز اقدام به شکار پرندگان کرده بودند.

وی اظهار داشت: شکارچیکان متخلف دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مرحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی همچنین از رهاسازی یک بهله شاه بوف در طبیعت پس از یک هفته تیمار توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست پارس آباد خبر داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: در حال حاضر هیچگونه مجوز شکار از سوی این اداره برای شکارچیان صادر نمی شود.

مجرد از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء استفاده کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان پارس‌آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود زیستگاه انواع پرندگان وحشی است.

پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟