کرونا در کرمانشاه طوفانی شد

 رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اول آبان، وضعیت فعلی را بسیار خطرناک دانست و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند.

به گزارش رکنا، «مهدی محمدی» روز جمعه همچنین از ترخیص ۱۵۳ نفر بیمار کرونایی از بیمارستان پس از بهبودی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: اکنون ۸۰۰ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز اول آبان ۸۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۶۲ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هشت نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در کنگاور و یک نفر در دالاهو جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در استان را ۷۹۳ نفر اعلام کرد.

ضرورت وجود تهویه هوا در مراکز پرتجمع

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بر ضرورت وجود توجه جدی به تهویه هوا در مراکز پرتجمع و محیط‌های بسته و سرپوشیده تاکید کرد.

محمدی گفت: در پی تغییر رویه و افزایش قدرت همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، نکته مغفول مانده‌ای که در اغلب مراکز پرتجمع مانند بانک ها، دفاتر پیشخوان، سالن اجتماع ادارات و فروشگاه‌های بزرگ به چشم می‌خورد عدم تهویه مناسب هواست.

او از مردم و مسوُولان خواست که علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، پنجره‌های محل فعالیت خود را باز و یا بر روی آنها دستگاه تهویه نصب کنند.

وی یادآوری کرد: در فصل سرما به ازای هر ۲۰ دقیقه بسته شدن پنجره‌ها، مجددا به مدت پنج دقیقه پنجره‌ها بازگردد تا هوا در محیط جریان یابد.

ملاقات بیمارستانی و برگزاری مراسم ممنوع

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ وجه به ملاقات یا عیادت هیچ بیماری چه در منزل و چه در بیمارستان نروید، همچنین یادآوری کرد که به هیچ وجه مراسم عقد و عروسی برگزار نکنید چرا که احتمال ابتلا و مرگ مهمانان عقد و عروسی بسیار بالا و خطرناک است.

محمدی همچنین هشدار داد که به هیچ وجه مراسم ختم برگزار نکنید چرا که احتمال ابتلا و مرگ شرکت‌کنندگان و بازماندگان بسیار بالا و خطرناک است.

او در ادامه هشدار داد به هیچ وجه در نانوایی‌ها و مراکز خرید ازدحام نکنید چرا که احتمال ابتلا و مرگ مشتریان در صف‌های شلوغ بسیار بالا و خطرناک است.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری خاطرنشان کرد: تاکنون چهار میلیون و ۶۵۸ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟