خواب آلودگی عامل 60 درصد سوانح فوتی همدان

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 60 درصد سوانح فوتی این استان ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی است و در کمتر از 24 ساعت گذشته 2 سانحه فوتی به علت خواب آلودگی رخ داده است.

او اظهار کرد: یک دستگاه سواری سمند که از سمت اراک به همدان در حال تردد بود در نزدیکی قهاوند واژگون شد.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: در این سانحه جاده‌ای که به علت خواب آلودگی راننده رخ داد، راننده جوان این وسیله نقلیه فوت کرده و سه تن از سرنشینان مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

عزیزی گفت : سهم خواب آلودگی در واژگونی وسایل نقلیه طی مهرماه سال جاری روند رو به رشدی داشته است و به ۹۰ درصد رسیده است.

او درباره چرایی رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی توضیح داد: با توجه به کاهش تردد و خلوت بودن جاده‌ها به دنبال شیوع کرونا، برخی رانندگان بر این باورند که در صورت رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی دچار سانحه نشده و سالم به مقصد می‌رسند.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: این قبیل رانندگان به ویژه در مسیر‌های یک طرفه با خیال راحت و با سرعت بالا اقدام به رانندگی کرده در حالیکه این اقدام آن‌ها علاوه بر جان خود جان دیگر سرنشینان وسیله نقلیه را نیز به خطر می‌اندازد.

عزیزی بیان کرد: در سانحه دیگری راننده خواب آلود یک دستگاه وانت در کیلومتر ۱۰ جاده همدان - تهران و نزدیکی انبار نفت با تریلی پارک شده در حاشیه جاده برخورد کرده و موجب مرگ راننده این وسیله نقلیه که در حال تعمیر خودرو بود شد.

تصادف هولناک در همدان

او ادامه داد: هر چند وانت نیسان پس از برخورد با تریلی پارک شده در حاشیه جاده، واژگون شد، اما راننده آن از این حادثه جان سالم به در برد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: پارک وسیله نقلیه در حاشیه جاده برای تعمیر ممنوع است مگر در مواقعی که وسیله نقلیه امکان حرکت و جابجایی نداشته باشد.

عزیزی از رانندگان خواست در صورت بروز نقص فنی، خودروی خود را تا حد امکان به محل‌هایی که برای پارک وسیله نقلیه در جاده‌ها پیش بینی شده هدایت کنند در غیر اینصورت خودروی خود را با فاصله بیشتری از مسیر اصلی تردد خودرو‌ها پارک کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: قرار دادن موانع فیزیکی نظیر تابلو سه گوش برای اخطار به دیگر رانندگان عبوری مبنی بر خراب شدن خودرو و حرکت با احتیاط هر چند مورد تاکید است، اما نمی‌تواند از بروز سانحه جلوگیری کند.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی پزشکی قانونی همدان ۲۱۴ تن شامل ۱۶۵ مرد و ۴۹ زن در سوانح رانندگی درون و برون شهری این استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال جان باختند.

با استناد به این منبع، نیمه نخست امسال ۲۹ نفر در سوانح رانندگی درون شهری، 140 نفر در سوانح برون شهری، ۲۳ نفر در تصادفات مسیر‌های خاکی و روستایی و ۲۲ نفر در سایر جاده‌ها جان خود را از دست دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟