50 هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه حفاظت شده بیستون در آتش سوخت

به گزارش رکنا، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در پی آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون از روز جمعه ۲۵ مهر، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و بخش بیستون به منطقه اعزام و در چندین مرحله اطفاء در مناطق مختلف و پس از تلاش فراوان، سرانجام موفق به مهار شعله‌های آتش و اطفاء آن شدند.

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بیستون

او گفت: از همان روز‌های نخستین آتش‌سوزی در منطقه، همه همکاران استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و اکیپ‌های مختلفی برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند.

یاوری افزود: سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با چالش مواجه کرده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان شعله‌های آتش در نقاط مختلف منطقه مهار و به طور کامل اطفاء شد.

او بیان: باوجود اینکه عملیات اطفاء حریق در چندین مرحله و در نقاط مختلف صورت گرفت، وزش باد موجب شعله‌ور شدن شعله‌های آتش در بخش‌های دیگری از منطقه می‌شد که این عامل باعث شد عملیات اطفاء حریق به طول بیانجامد.

یاوری افزود: از تمام امکانات موجود از جمله دستگاه دمنده و آتش‌کوب برای کنترل آتش استفاده شد که بتوان میزان خسارت به پوشش گیاهی منطقه را به حداقل رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟