یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس البرزی‌ها با پلیس ۱۱۰

به گزارش رکنا ، سرهنگ جواد صفایی، معاونت عملیات فرماندهی انتظامی، فوریت های پلیس ۱۱۰ را از شاخص ترین ماموریت‌ها در حوزه معاونت عملیات دانست و گفت: در حال حاضر خطوط پلیس ۱۱۰ در سراسر استان تجمیع شده و شهرستان ها مرکز فوریت پلیس ۱۱۰ ندارند. همه تماس ها در حوزه معاونت عملیات مرکز استان اتفاق می افتد که این امر موجب افزایش سرعت عمل پلیس ۱۱۰ در حوزه ابلاغ و اجرا بوده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اعتماد مردم به نیروی انتظامی، از هفته ناجا در سال گذشته تا کنون، تعداد تماس‌های پلیس ۱۱۰، پنج درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد تماس‌های شهروندان البرزی با پلیس ۱۱۰ در طی یکسال گذشته، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس بوده که از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار تماس، عملیاتی شده است.

معاون عملیات فرمانده نیروی انتظامی البرز، تعداد تماس های ورودی پلیس ۱۱۰ استان در طول روز را ۱۰ تا ۱۲ هزار تماس اعلام کرد و گفت: پلیس ۱۱۰ موظف است برای خبرهای فوریتی شهروندان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محل حضور پیدا کند و زمانی که جرم در حال وقوع باشد و یا بزه دیده درخواست کمک کند، خبر فوریتی محسوب شده و در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار مورد از تماس های ورودی پلیس ۱۱۰ استان البرز، مربوط به حوزه فعالیتی پلیس نیست و به موضوعات شهری و یا سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود؛ از شهروندان خواست تا در ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱ که زمان اوج تماس پلیس ۱۱۰ است؛ از تماس‌های غیر ضروری، ارشادی و غیره خودداری کنند.

سرهنگ صفایی در خصوص گلایه شهروندان برای افزایش وقوع سرقت‌های خرد، بیان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان، همه ظرفیت نیرو و امکانات خود را برای برقراری امنیت در سطح استان به کار گرفته است؛ اما کافی نیست و برقراری کامل امنتیت به همکاری همه دستگاه‌های متولی پیشگیری از وقوع سرقت و آسیب های اجتماعی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار نسبت به گذشته شاهد کاهش سرقت کاهش وقوع جرم و افزایش کشفیات نسبت به گذشته هستیم، افزود: از اقدامات عاجل پلیس در خصوص جرائم خرد، طرح های مقابله با سرقت‌های خرد از جمله جمع آوری معتادان متجاهر است که طی آن در هفته گذشته حدود ۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند.

صفایی با اشاره به اینکه پلیس ۱۱۰ در خصوص موضوعات حقوقی از جمله کلاهبرداری، خیانت در امانت، اختلافات خانوادگی، اختلاف حساب و غیره نمی تواند اقدام عاجلی انجام دهد؛ از شهروندان خواست موارد اورژانسی را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند، خونسردی خود را هنگام اعلام گزارش حفظ کنند و از بزرگنمایی موضوع خودداری کند.

وی همچنین گفت: شهروندان محترم در صورت هرگونه شکایت از حوزه های مختلف نیروی انتظامی می‌توانند موارد را از طریق شماره ۱۹۷ که به صورت شبانه روزی فعال است، اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.‌برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 618068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟