انجام 10 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در اهواز تلاش آتش نشانان

به گزارش رکنا، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: نشت گاز از ایستگاه گاز در روستای ام الطمیر در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از دریافت گزارش، به محل اعزام شدند و با ایمن سازی محل و همکاری با نیرو‌های ۱۹۴ شرکت گاز نسبت به رفع نشتی گاز اقدام و از بروز حادثه جلوگیری کردند.

واژگونی هولناک تیبا در اهواز

قنبری در ادامه به واژگونی خودروی تیبا در خیابان امام شرقی نرسیده به پل هاشمی در ساعت ۲ و ۱۴ دقیقه بامداد اشاره کرد و بیان داشت: این حادثه آسیب جانی نداشت و آتش نشانان با نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی، ایمن سازی مسیر و رفع نشتی بنزین، خودرو واژگون شده را به حاشیه امن مسیر انتقال دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: همچنین انفجار گاز که در طبقه چهارم مجتمع ۸ واحدی منطقه کوی ملت خیابان ۲۱ اقبال در ساعت ۴ و ۵۶ دقیقه رخ داد، منجر به تخریب کامل واحد مسکونی و وارد شدن خسارت به سایر واحد‌های این ساختمان و همچنین آسیب به ساختمان‌های مجاور شد.

او با بیان اینکه با تلاش آتش نشانان ایمن سازی محل حادثه و عملیات آواربرداری انجام و یک نفر را از زیر آوار خارج شد و همچنین ۵ نفر از ساکنان که دچار مصدومیت شده بودند به عوامل اورژانس تحویل داده شدند، ادامه داد: همچنین گزارش آتش سوزی واحد مسکونی در طبقه چهارم مجتمع ۵ طبقه در منطقه رسالت خیابان ۷ در ساعت ۱۰ و ۱۴ دقیقه گزارش شد و عوامل امداد و نجات به منطقه رفتند.

قنبری تصریح کرد: آتش نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، ۱۷ نفر از اهالی ساختمان مسکونی را از داخل منازل و راهرو‌های مجتمع خارج کردند که در این حادثه ۳ نفر ساکنان واحد مسکونی و یک آتش نشان مصدوم شدند و حال یکی از مصدومان که یک دختر بچه بود، وخیم اعلام شد.

او با اشاره به مهار حریق کنتور برق فروشگاه لوازم آرایشی در کوی ملت بین خیابان ۱۶ و ۱۷ اقبال ساعت ۱۲ و ۳۶ دقیقه از سوی آتش نشانان اظهار داشت: حریق نیزار در مسیر پل فولاد به سمت شهرک اکباتان ساعت ۲۱ و ۱۴ دقیقه توسط آتش نشانان اطفا شد.

ابراهیم قنبری به خودکشی زن ۲۵ ساله در خانه مسکونی در منطقه زیتون کارمندی خیابان ظهرابی بین زیتون و زیبا اشاره و بیان کرد: این زن با مصرف قرص اقدام به خودکشی کرده بود و به دلیل قفل بودن درب ورودی، امدادگران ۱۱۵ قادر به ورود به داخل خانه نبودند، ولی آتش نشانان با حضور به موقع و استفاده از ابزار تخصصی درب ورودی خانه را باز کردند و او را به امدادگران ۱۱۵ تحویل دادند.

او به عملیات نجات از آسانسور در خیابان ۱۷ پادادشهر و عملیات نجات محبوسین در اماکن مسکونی در مناطق فرهنگ شهر و نادری خیابان کرمی خراط اشاره کرد و افزود: آتش نشانان در این عملیات‌ها ۷ شهروند را نجات دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟