عروسی‌ها و تشییع‌هایی که بوی مرگ می‌دهند/برگزاری مراسم خاکسپاری با رژه 200 خودرو!

به گزارش رکنا، حسین کلانتری در نودمین نشست استانی ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با هشدار مجدد به مردم این استان و به آن دسته از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند اظهار کرد: اکثریت مردم رعایت می‌کنند اما باید در برابر عده‌ای که قانون را زیر پا می‌گذارند ایستاد.

وی گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که همه شهرهای استان در خطر هستند و اکنون به شهرستان دنا هم این خطر سرایت کرده است.

استاندار گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استان با آن مواجه هستیم مراسم‌های عروسی و تشییع و خاکسپاری است که به واسطه حضور بدون واهمه مردم در این گونه برنامه‌ها شاهد ابتلای بیش از حد مردم استان به ویروس کرونا هستیم.

این مسوول با درخواست از مسوولان ذی‌ربط برای برخورد با هرگونه برنامه‌ای که موجب در خطر افتادن زندگی مردم استان می‌شود به مسوولان متولی دستور داد تا با برگزاری هرگونه مراسم عروسی خانوادگی در استان برخورد شود.

استاندار که خطر را به جد به مسوولان ستاد کرونا گوشزد می‌کرد خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت آن دسته از مدارسی که خطر در آن‌ها احساس می‌شود را هم تعطیل کنید.

وی با انتقاد شدید از برگزاری برنامه‌های تشییع و تدفین در استان گفت: حتی تا 200 خودرو هم دیده شده که در چنین مراسماتی حضور دارند و اگر چنین رویه‌ای ادامه پیدا کند باید شاهد روزهای سختی در استان باشیم.

وی به مسوولان دستور داد تا تالارهای عروسی همچنان تعطیل باشند و در ادامه گفت: شرایط بسیار دشوار شده و اگر رعایت نشود روزهای پر مخاطره‌ای خواهیم داشت.

استاندار همچنین از نماینده ولی‌فقیه در استان خواست تا نماز جمعه در شهرهایی که خطر بیشتری احساس می‌شود در این هفته برگزار نشود و همچنین از ادارات خواست تا هیچ گونه فراخوانی در روزهای آینده نداشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟