پلمب 3 مسافرخانه متخلف در بانه

به گزارش رکنا، سعداله رحیمی‌خواه در بانه اظهار داشت: با توجه به شکایت واصله از ۳ باب خانه مسافر متخلف که موجب ایجاد مزاحمت عمومی و سلب آسایش و امنیت اجتماعی همشهریان شده بود با دستور مقام قضایی، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلمپ شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه با قدردانی از همکاری شهروندان بانه‌ای، خاطرنشان کرد: مالکان منازل مسکونی حق ندارند منزل شخصی خود را به عنوان مکان عمومی استفاده قرار داده و بدون مجوز قانونی به مسافران اجاره دهند.

وی در ادامه افزود: هر گونه فعالیت در زمینه اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که بدون مجوز از این اداره باشد و موجب نارضایتی و ناامنی شود براساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با درخواست از شهروندان این شهرستان برای همکاری بیشتر در این خصوص، اظهار داشت: از همشهریان انتظار می‌رود به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا درصورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با تنظیم دادخواست به مراجع قانونی و ذی‌صلاح تحویل، تا در اسرع وقت برابر قانون و مقررات از سوی دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی با متخلفان انجام شود.

مسافران هتل‌ها و مهانپذیرها را برای اقامت انتخاب نمایند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه همچنین از مسافران ورودی به این شهرستان خواست، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای دارای مجوز از این اداره را برای اسکان شبانه انتخاب کنند و از اقامت در سایر واحدهای غیرمجاز خودداری نمایند.

رحیمی‌خواه ادامه داد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری و در وضعیت قرمز قرارگرفتن اکثر استان‌های کشور، از هموطنان خواست فعلا از سفرهای غیرضروری به شهرستان بانه خوداری نمایند.

وی افزود: در صورت مسافرت هموطنان، مراکز اقامتی و دارای مجوز از جمله هتل‌ها و مهمانپذیرها را برای اقامت انتخاب کنند چرا که در این اماکن اصول بهداشتی و شستشوی مدام پتو و ملحفه و سایر لوازم بهداشتی رعایت می‌شود و ادارات متولی و بهداشتی بر مراکز اقامتی نظارت مستمر دارند.

رحیمی‌خواه در ادامه اظهار داشت: برخی منازل شخصی غیرمجاز با نام خانه مسافر بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اوج بیماری کرونا و نیز عدم نظارت و کنترل‌های بهداشتی، می‌تواند موجب شیوع این بیماری مهلک شده و سلامت مسافران و همشهریان را به خطر بیندازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟