2 تن موادمخدر در تربت‌حیدریه کشف شد

به گزارش رکنا، سرهنگ علی‌اکبر کیانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: افزایش میزان کشفیات انواع مواد مخدر بیانگر عملکرد مناسب پلیس در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و پیام‌آور افزایش مصرف مواد افیونی در جامعه است.

وی همچنین شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری طی سال گذشته در این شهرستان را ۲۵ نفر و این تعداد از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲ نفر اعلام و بیان کرد: این کاهش بیانگر همکاری و تعامل رانندگان با پلیس و رعایت قوانین ترافیکی و همچنین ناشی از شرایط خاص ویروس کرونا و کاهش ترددها است.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه از افزایش ۱۱ درصدی سرقت‌های خرد در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: مردم باید نسبت به ایمن سازی منازل و مغازه و همچنین خودروهای شخصی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در یک سال گذشته علاوه بر کاهش نزاع‌های فردی در تربت‌حیدریه، هیچگونه قتلی نیز در این شهرستان رخ نداده است.

سرهنگ کیانی از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد و در ارتباط با معضل حاشیه‌نشینی در شهر تربت‌حیدریه نیز گفت: دو شهر مشهد و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۸۰۰ هزار و ۲۱ هزار حاشیه نشین، به عنوان بزرگترین شهرهای مهاجرپذیر و حاشیه‌نشین در خراسان رضوی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجموع جرایم فضای مجازی در این شهرستان نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است افزود: این در حالی است که جرایم مالی و اقتصادی در این منطقه هفت درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه ادامه داد: در تمام کشورهای دنیا برای فضای مجازی محدودیت‌هایی از نظر سنی قائل هستند ولی نامحدود بودن این فضا در کشور باعث بروز مشکلاتی در خانواده‌ها شده است که از آن جمله می‌توان به اُفت شدید تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی همچنین از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با مشارکت اداره بهزیستی و سایر مسوولان، راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در این شهرستان در حال انجام است که با جانمایی مکان و تجهیز آن، امکان پذیرش و درمان ماهانه ۱۰۰ معتاد متجاهر در آن میسر خواهد شد.

سرهنگ کیانی همچنین از افتتاح ساختمان کلانتری۱۳ "شهید چمران" در منطقه رباط بالا خبرداد و افزود: در حال رایزنی برای احداث کلانتری ویژه مسکن مهر نیز هستیم، ضمن اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش بایگ و یک پایگاه انتظامی نیز در محدوده روستاهای ییلاقی حصار و رودمعجن افتتاح شده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟