دستگیری 11 باند سرقت در اردستان

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون توانستیم با فعالیتهای شبانه روزی ۱۱ باند سارقان بومی و غیر بومی را در شهرستان اردستان شناسایی و دستگیر کنیم.

به گزارش رکنا، سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته انتظامی با اصحاب رسانه اظهار داشت: جرایم فضای مجازی در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته ۳۶۷ درصد افزایش داشته است و در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به شکل فیشینگ از شهروندان کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران به شکل مهندسی اجتماعی افراد را متقاعد می‌کنند تا با حضور جلوی عابر بانک رمز دوم خود را در اختیار آنان قرار دهند، تاکید کرد: بر این اساس با فعالیت‌های پلیس فتا مبلغ ۱۷۱ میلیون تومان از مبالغ کلاهبرداری شده به صاحبانشان برگردانده شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان گفت: امسال توانستیم با فعالیت‌های شبانه روزی ۱۱ باند سارقان بومی و غیر بومی را در شهرستان اردستان شناسایی و دستگیر کنیم که در این ارتباط نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی اردستان در هفته انتظامی که از ۲۷ مهر تا یکم آبان نامگذاری شده است، نسبت به توزیع اقلام فرهنگی توسط روابط اجتماعی خود اقدام خواهد کرد؛ از دیگر برنامه‌های ما در این هفته ملاقات مردم و هم اندیشی با رئیس وظیفه عمومی، مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها درباره موضوع سربازی و ارائه خدمات مضاعف و آموزش همگانی در فضای مجازی است.

موضوعات آموزشی امنیتی از طریق شبکه شاد آموزش داده خواهد شد

سرهنگ هاشمی زاده بیان کرد: غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای منطقه اردستان و همچنین برگزاری موضوعات آموزشی امنیتی برای دانش آموزان از طریق شبکه شاد از دیگر برنامه‌ای هفته ناجا خواهد بود که برنامه ریزی شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان تاکید کرد: تصادفات فوتی درون شهری در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردستان ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و تصادف جرحی درون شهری هم چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد که در همین زمینه در تصادفات برون شهری که در حوزه پلیس راه قرار دارد ۳۷ درصد و تصادفات جرحی سه درصد کاهش داشته است.

وی همچنین در خصوص هکرهای جدید در فضای مجازی تصریح کرد: شهروندان اردستانی در خصوص هکر جدید با نام «مومو» که در واتساپ بیشتر حضور دارد هوشیار باشند و نسبت به پیام‌هایی که ارسال می‌کند بی تفاوت بوده و به هیچ وجه آنها را باز نکنند که موجب افشای اطلاعات آنها خواهد شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان در خصوص موتور سواران مزاحم هم افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶۰ دستگاه موتورسیکلت که راکبان آنها اکثراً جوانان کم سن و سال و بدون گواهینامه رانندگی بوده‌اند، توقیف شده و در پارکینگ نگهداری می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟