مجازات سنگین برای شکارچیان یک رأس بزکوهی در شهرستان سلسله

به گزارش رکنا، علیرضا رحیمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، از صدور رأی محکومیت شکارچیان یک رأس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع «گرین» به میزان سه سال حبس تعزیری خبر داد.

وی گفت: دو نفر متخلف زیست محیطی که بهار امسال پس از شکار یک رأس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع «گرین» توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله دستگیر شده بودند، طبق رأی دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سلسله با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلفین، بیان داشت: صدور آرا قضائی محکم در راستای برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند، ضمن متنبه کردن متخلفین می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

رحیمی، اظهار داشت: صدور این رأی نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله و دقت نظر دستگاه قضائی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

وی با اشاره به افزایش جرایم زیست محیطی ناشی از شکار و صید جانوران وحشی، گفت: این متخلفین سابقه دار علاوه بر تحمل سه سال حبس باید ۷۰۰ میلیون ریال بابت جریمه شکار یک رأس بز کوهی پرداخت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله ضمن قدردانی از دستگاه قضائی شهرستان در راستای پیگیری ویژه پرونده‌های زیست محیطی، بیان داشت: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در شهرستان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟