کلاهبرداری از طریق جعل رسید پایانه‌های فروشگاهی در زنجان

به گزارش رکنا، سرهنگ آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: با وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارائه رسید جعلی دستگاه پایانه فروشگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم در قبال خرید کالا اقدام به ارائه پرینت تراکنش موفق کرده در حالی‌که وجهی به حساب فروشنده واریز نشده است و با سوءاستفاده از اعتماد او اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و ادله‌های دیجیتالی او توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

دستگیری جاعل رسید پایانه های فروشگاهی در زنجان

او در ادامه گفت: متهم پس از مواجهه شدن با مستندات ‌و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت با این ترفند ازفروشگاه‌های متعددی در شهر زنجان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ آدینه‌لو بیان داشت: شهروندان ضمن فعال‌سازی سامانه پیامکی حساب‌های بانکی، هنگام انجام تراکنش از طریق پایانه‌های فروشگاهی (pos) به اطلاعات مندرج در رسید‌های چاپی دقت کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟