کشف 28 هزار تن ورق فولادی احتکار شده در مبارکه

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محرابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه با اعلام این خبر گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از ۹ انبار فعال در زمینه محصولات فولادی، ۶ واحد ان در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده بود که ورق‌های فولادی را در آنجا انبار کرده بودند.

حجت الاسلام محرابی در ادامه افزود: با توجه به نیاز تولید کنندگان به این ورق‌ها برای تولید، این جرم شامل اخلال در نظام اقتصادی است که در دادگاه‌های ویژه به آن رسیدگی شده و مجازات سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود.

کشف محموله ورق فولادی قاچاق در مبارکه

او همچنین خطاب به متخلفان گفت: به کلیه انبار‌ها اخطار می‌دهم که اگر ماموران سازمان بازرسی به ما گزارش احتکار عمده‌ی آن‌ها را دادند، مطابق مقررات اخلال در نظام اقتصادی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بازرس سازمان صمت نیز در این خصوص گفت: این ورق‌ها توسط تولید کنندگانی که مورد اعتماد ارگان‌های نظارتی هستند از طریق بورس کالا خریداری می‌کنند، و به جای استفاده در تولید در انبار‌های غیر مجاز دپو می‌کنند.

احسان مردانشاه در ادامه افزود: پس از دپوی این محصولات، افراد بدون توجه به ضوابط قانونی، لیبل آن‌ها را مخدوش کرده و در بازار آزاد به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

او همچنین به متخلفان تاکید کرد: کلیه فعالیت‌های واحد‌های انبار و برش کاری در سطح استان، توسط تیم‌ها و اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت استان رصد میشود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اصفهان گفت: زمان ماندگاری حدود ۱۹ هزار تن از این ورق‌های فولادی، بالای یکماه است و در بررسی‌ها مشخص گردید برخی از آن‌ها متعلق به سال‌های ۹۸ و ۹۷ هستند.

اکبر عادل مرام در ادامه افزود: واحد‌ها بر اساس مجوز‌هایی که اخذ کردند، فعالیت کنند و در صورت تخطی از این موارد، مشمول احتکار و دلالی خرید و فروش محصولاتی فولادی میشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟