کرونا روزانه 135 یزدی را مبتلا می کند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طی یک هفته گذشته در استان یزد به طور میانگین روزانه ۱۳۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش رکنا،  ابراهیم سلمانی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری آنلاین از شناسایی ۹۴۵ بیمار کرونایی طی یک هفته اخیر در یزد خبر داد و اظهار داشت: شیوع کرونا در یزد سیر صعودی پیدا کرده و مردم باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: طی یک هفته گذشته در استان یزد به طور میانگین ۱۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند بر این اساس مجموع آمار بیماران مبتلا به کرونا در یزد به ۹ هزار و ۹۴۷ نفر رسیده است.

سلمانی بیان کرد: از این تعداد، ۳ هزار و ۹۱۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و ۵ هزار و ۵۳۳ نفر نیز به صورت سرپایی یا قرنطینه خانگی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: هم اکنون نیز ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که پس از مشخص شدن نتیجه تست کرونا، وضعیت آنها تعیین تکلیف خواهد شد.

سلمانی اظهار داشت: حال ۸۲ نفر از این افراد مساعد نیست و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت برخی شهرستان‌های استان بحرانی است، افزود: میبد یکی از بحرانی‌ترین شهرستان‌ها در زمینه شیوع کرونا است به نحوی که از ابتدای مهرماه تاکنون تعداد بیماران کرونایی این شهرستان سه برابر شده است همچنین در ابرکوه اکنون با کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی به دلیل افزایش جمعیت آنها مواجه هستیم.

وی، وضعیت شهرستان‌های خاتم و تفت را نیز بحرانی اعلام کرد و گفت: در مرکز استان نیز وضعیت قرمز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟