پلمپ 1750 واحد صنفی در کردستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش رکنا ، محمد دره‌وزمی بعد از ظهر امروز در سی و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان سازمان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت تهیه و تامین اقلام بهداشتی و مایحتاج مردم از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ایام کرونا افزود: باتوجه به نیاز وافر جامعه نسبت به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی دست، پنج واحد تولیدی به تولید مواد ضدعفونی دست در استان اختصاص یافته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در اولین روزهای همه‌گیری این بیماری در سطح کشور استان کردستان ارزانترین مواد ضدعفونی کننده دست را تولید و به کمک واحدهای تولیدی در بطری‌های مشخص به مردم عرضه کرد.

دره‌وزمی عنوان کرد: برای پنج واحد تولید انواع شوینده در استان پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در ایام اپیدمی کرونا تصریح کرد: تاکنون هفت واحد تولید ماسک در استان راه‌اندازی شده است که برای ۴ واحد آن پروانه بهره‌برداری صادر و سه واحد باقیمانده در حال اخذ پروانه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به نظارت مداوم این ارگان برای مبارزه با تخلفات صنفی و گرانفروشی و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماه اخیر ۳۸ هزار مورد از اصناف و اماکن استان بازرسی شده‌اند که یک هزار و ۷۵۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شده اند.

دره‌وزمی از کمک چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی توسط بخش‌های مختلف صنعت و معدن در راستای تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ایام شیوع کرونا تاکنون در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی ابلاغ شده است، ادامه داد: در ایام شیوع پاندمی کرونا مانع فعالیت هیچ کدام از واحدهای صنعتی و تولیدی نبوده‌ایم و هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۳۳ میلیارد تومان جهت تسهیلات کرونا به صنوف تولیدی معرفی شده است که بانک‌های عامل تا این لحظه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟