بستری43 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش رکنا ، شهرام حبیب زاده عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۳ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۶ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۵ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده آمار کل بهبود یافتگان کرونا در استان اردبیل را ۷ هزار و ۱۷۶ نفر عنوان کرد و گفت: کاهش آمار ابتلاء به کرونا تلاش همگانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد که با وجود توصیه‌های مستمر، در هفته‌های گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها در استفاده نکردن از ماسک هستیم.

وی به وضعیت شهرهای استان از لحاظ انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت استان نسبت به کل کشور وضعیت نسبتاً پایداری بوده و شهرهای اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، خلخال در وضعیت نارنجی، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، پارس آباد، کوثر، نمین، نیر و سرعین در وضعیت زرد از نظر انتشار ویروس کرونا قرار دارند و متأسفانه شهر سفید در استان نداریم.



پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با ضدعفونی مستمر محل کار در ادارات و مغازه‌ها

حبیب زاده به رعایت دقیق موارد بهداشتی در ادارات و محل کار تاکید کرد و گفت: کارمندان و اقشار مختلف اداری و بازاری در صورت داشتن تب و سرفه مطلقاً سرکار نروند و تا حد امکان رعایت فاصله ۲ متر را با همکاران خود داشته و از لمس اشیا و وسایل مشترک خودداری کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود ضدعفونی تمام سطوح پر تماس محل کار از جمله پیشخوان، رومیزی، میز کار، تلفن‌ها، کیبورد، تبلت و دستگیره‌ها به دقت و مستمر با الکل ۷۰ درصد انجام شود چرا که این اقدامات در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مؤثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 615162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟