آزادی 10 مددجو محکوم مالی به مناسبت اربعین حسینی در یزد

به گزارش رکنا ،  رضا ذوالفعلی نژاد اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی آنها ۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ریال از این مبلغ پرداخت شد.

ذوالفعلی نژاد عنوان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد، ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۹۱ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

ذوالفعلی نژاد بیان کرد: بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته بوده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

مدیرکل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ضمن تشکر از کمک های خیرین گفت: هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیرعمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟