یک فرمانده داعش در فلوجه عراق دستگیر شد

به گزارش رکنا،  وزارت کشور عراق از دستگیری یکی از فرماندهان داعش به نام «المکنی ابواسلام» که رهبری تروریست‌ها در شهر فلوجه را بر عهده داشت در روز جمعه (دیروز) خبر داد.

به نوشته وبگاه رووداو، این فرد که با عنوان «والی داعش در فلوجه» شناخته می‌شود، در عملیاتی با همکاری اداره اطلاعات استان الانبار و بغداد به همراه چند تن از تروریست‌ها در بغداد دستگیر شده است. او مسئول چندین انفجار تروریستی از جمله انفجار یک موتورسیکلت در دوشنبه هفته گذشته است.

همچنین فردی به نام «المکنی ابوغفران» که مسئول نظامی داعش در منطقه «ابوغریب» است نیز دستگیر و از محل اختفای آن‌ها مقادیری بمب و تجهیزات مرتبط با انفجار یافت شده است.

اما طی بازجویی‌ها از این افراد، نیروهای امنیتی عراق توانستند چهار مخفیگاه و محل نگهداری سلاح و مهمات تروریست‌ها را نیز در استان الانبار کشف کنند.

سه مورد از این مخفیگاهها، خانه‌هایی بودند که از آن‌ها انواع سلاح و مهمات و مواد منفجره و لباس‌های نظامی، یافت شده است. مورد چهارم تونلی بود که در منطقه «الکرمه» در الانبار حفر شده بود که از درون آن نیز مواد منفجره، نیترات آمونیوم و خمپاره و دیگر اقلام مورد نیاز تروریست‌ها کشف و ضبط شده است.

آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷ هرچند به خلافت ادعایی داعش در عراق پایان داد، اما تروریست‌ها با پراکنده شدن در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور، هر از چند گاهی در قالب هسته‌های خاموش به نیروهای نظامی و مردم عادی حمله می‌کنند. تا کنون دهها عملیات پاکسازی در مناطق مختلف به دست نیروهای عراقی انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟