کرونا در استان بوشهر دوباره اوج گرفت/ بازگشت محدودیت‌ها از شنبه

به گزارش رکنا، بوشهر از استان‌هایی بود که دیرتر از سایر استان‌های کشور کرونایی شد و اولین موارد کرونایی استان خیلی دیرتر از دیگر نقاط کشف شد و در ابتدا با شیب بسیار کندی در ابتلاء مواجه بود.

موج اول کرونا در استان نسبتاً کم‌فشار بود ولی در موج دوم کرونا، استان بوشهر وضعیت سختی را تجربه کرد و تعداد ابتلای بیماران و تعداد فوتی‌ها به شدت افزایش یافت.

حالا در موج سوم بیماری، بار دیگر استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و شاهد ثبت بالاترین میزان بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستان بوشهر هستیم.


اغلب شهرهای استان بوشهر در وضعیت قرمز


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر هم‌اکنون وضعیت شکننده‌ای دارد و اغلب نقاط استان در وضعیت قرمز و یا هشدار هستند.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه سهل‌انگاری باعث گسترش بیماری در استان می‌شود اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که در سطح کشور و استان حاکم است، مردم باید بیش از گذشته رعایت کنند.

وی به روند افزایشی بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیشترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت اغلب شهرهای استان را قرمز دانست و بیان کرد: تلاش داریم تا ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر تکمیل نشود و این موضوع نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مقابله با کرونا نیازمند مشارکت مردم

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را ضروری دانست و افزود: اعمال محدودیت‌ها در استان بوشهر می‌تواند برای کنترل بیماری کرونا اثرگذار باشد که اقدامات لازم انجام شده است.

کشمیری با اشاره به موافقت ستاد کرونا برای برقراری محدودیت‌ها تصریح کرد: از روز شنبه هفته آینده محدودیت‌های جدید کرونایی در استان بوشهر اعمال می‌شود.

وی خواستار همکاری و مشارکت همه مردم استان بوشهر برای کاهش شیب ابتلاء به کرونا شد و افزود: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین راهکاری است که مردم می‌توانند به کاهش بیماری کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در صورتی که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند و اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند، شاهد کاهش میزان ابتلاء به این بیماری خواهیم بود.

اعمال محدودیت‌های جدید در بوشهر

حمزه اعتماد مدیرکل پدافند غیر عامل طی نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط و دستور محدودیت‌های جدید کرونایی در استان بوشهر خبر داد.

در این نامه که در تاریخ ۱۷ مهرماه ۹۹ به امضای اعتماد رسیده، آمده است: «احتراماً به استناد نامه شماره ۱۱۱۰۶۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در شهرستان‌های قرمز، با عنایت به موافقت وزرای محترم کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های یک هفته‌ای استان بوشهر به پیوست ارسال می‌گردد. خواهشمند است نسبت به اجرای محدودیت‌ها و نظارت لازم اقدام و ستاد مدیریت کرونا استان را از نتیجه مطلع نمایند.»

محدودیت‌های ابلاغی شامل دانشگاه‌ها، مدارس عادی و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها و همچنین استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، مساجد و مصلی‌ها است.

مطابق این ابلاغ برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، فعالیت کافه، قهوه خانه و چاپخانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، برگزاری نماز جمعه ممنوع است.

همه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در سراسر استان بوشهر به فعالیت بیرون بر و عدم ارائه سلف سرویس الزام شده‌اند.

همه مردم باید برای شکستن زنجیره کرونا همکاری و مشارکت کنند و از برگزاری دورهمی‌ها، تجمعات، مراسم و برنامه‌ها پرهیز کرده و در این محافل حضور نیابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟