حمله گراز‌های وحشی به زمین‌های کشاورزی

به گزارش رکنا، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: حمله گله گراز‌ها به مزارع روستا‌های حاشیه تالاب کانی‌برازان مهاباد باعث از بین رفتن مزارع و ایجاد خسارت زیادی به کشاورزان شد.

سخنور با بیان اینکه روستائیان برای جبران خسارت ناشی از حمله گراز‌ها باید مزارع خود را بیمه محصولات کشاورزی کنند، افزود: طبق قانون، کشاورزان باید در مزارعی که به زیستگاه گراز‌ها در سواحل جنوبی دریاچه ارومیه و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان نزدیک است، با فنس‌کشی مزارع و ایجاد گودال از حمله گزار‌ها به مزارع خود جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در خصوص سرشماری گراز‌ها در محدوده تالاب کانی‌برازان اذعان کرد: گراز‌های کانی‌برازان بیشتر در محدوده نیزار‌های روستای داشخانه زیست می‌کنند و تاکنون گله‌های ۸۵ قلاده‌ای، ۴۴ و ۳۶ قلاده‌ای در این منطقه مشاهده شده است.

گراز‌های وحشی به زمین‌های کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین در رابطه با مجوز شکار گراز‌ها اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت گراز‌ها و حمله آن‌ها به صورت گله‌ای به مزارع، مجوز شکار آن به برخی اقلیت‌های مذهبی منطقه (برای مصرف) و تعدادی میرشکاران (به شرط دفن لاشه) داده شده است.

کشاورزان مدعی شدند که گله گراز‌ها در این فصل که به زمان برداشت محصول نزدیک می‌شوند با حمله به مزارع ذرت و چغندرقند، محصول آن‌ها را تخریب می‌کنند و حتی باعث ایجاد شیار‌های عمیق در مزارع شده و آن را ناهموار می‌کنند.

تالاب کانی‌برازان از گذشته یکی از زیستگاه‌های گراز‌ها در منطقه بوده و حتی نام این تالاب هم در زبان محلی "چشمه گرازها" است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟