مرگ راکب موتورسیکلت سوار در خیابان رکنی همدان

به گزارش رکنا، دکترآرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدانبا اشاره به اینکه بعد از حادثه موتور سوار سریع به بیمارستان منتقل شد، افزود: علی رغم تلاش کادر پزشکی این فرد به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

مرگ دردناک مرد 50 ساله در رکنی همدان

کمالی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۹ نفر در تصادفات درون شهری، ۱۴۰ نفر در تصادفات برون شهری، ۲۳ نفر در تصادفات جاده های خاکی روستایی و ۲۲ نفر در سایر موارد جان باخته اند.

او با بیان اینکه در مجموع ۲۱۴ نفر شامل ۱۶۵ نفر مرد و ۴۹ نفر زن در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده اند، بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۸ نفر در تصادفات درون شهری، ۱۹۳ نفر در تصادفات برون شهری، ۱۲ نفر در تصادفات خاکی- روستایی و ۲۱ نفر در سایر موارد فوت کردند و آمار‌ها کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجربه مرگ را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف‌ها و برخورد‌های فیزیکی در موتورسواری سرعت‌های بالا می‌تواند صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

او با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت می‌تواند آسیب‌های عمیقی به بدن خصوصا سر، صورت وارد کرده و موجب شکستی‌های شدید در استخوان‌های موتورسوار شود افزود: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم اولاً از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده، و اگر هم حادثه‌ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.

این مسئول اظهار داشت: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت می‌کند. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران است بنابراین برای یک موتورسوار داشتن کلاه ایمنی، ضروری است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟