کشف 5 هزار خودروی توقیفی در فرودگاه ها/ دستگیری بیش از600 قاچاقچی

به گزارش رکنا، سردار حسن مهری با اعلام آمادگی حداکثری پلیس فرودگاه‌ها در تأمین نظم و امنیت حوزه استحفاظی به تشریح فعالیت‌های ۶ ماهه این پلیس در سال ۹۹ پرداخت.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای هوایی، پلیس فرودگاه توانسته است به افزایش ۴ درصدی کشف کالا و ارز به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال گذشته دست یابد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای هوایی ادامه داد: علیرغم کاهش ۵۵ درصدی مسافر و تعداد پروازها در این بازه زمانی به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا ویروس، همکاران من موفق به کشف ۴۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر قبل از ترانزیت از مرزهای هوایی کشور شدند.

سردار مهری تعداد افراد دستگیر شده در ارتباط با قاچاق کالا را ۶۶۲ نفر و تعداد افراد دستگیر شده در ارتباط با قاچاق مواد مخدر را ۳ هزار و ۲۵۵ نفر اعلام و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تأثیر گشت‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی افزود: در این رابطه طی ۶ ماهه نخست سال جاری همکاران من موفق شده اند ۵ هزار و ۵۸۵ خودروی دارای دستور توقیف در سطح حوزه استحفاظی را کشف نمایند.

وی با اشاره به بهره گیری از روش‌های اطلاعاتی و تجهیزات و امکانات نوین کمک بازرسی گفت: خوشبختانه این پلیس تخصصی در زمینه کشف مواد مخدر، کالا و ارز قاچاق توفیقات بسیار خوبی به واسطه بهره گیری از دانش و اطلاعات روز به دست آورده است.

سردار مهری با توصیه به مسافران خطوط هوایی به خصوص مسافران پروازهای خارجی مبنی بر لزوم رعایت قوانین و مقررات حاکم در جمهوری اسلامی و سایر کشورهای خارجی گفت: در کشورهای آسیای شرقی و میانه قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای برای حمل و نگهداری مواد مخدر وضع شده که این قوانین باعث شده بسیاری از هم وطنان ایرانی به خاطر همراه داشتن مقادیر بسیار ناچیزی مواد مخدر یا حتی مقدار اندکی قرص از جمله متادون، ترامادول، و B۲ سال‌ها در زندان این کشورها اسیر باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با قدردانی از مجاهدت مدافعان عرصه سلامت و امنیت خاطرنشان کرد: عمل به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مرتبط با سلامت برگ برنده همه ما در مقابله کرونا ویروس است لذا از یکایک شهروندان درخواست می‌کنیم با اجتناب از سفرهای غیرضروری زمینه لازم برای زندگی سالم و به دور از هر گونه بیماری را برای همدیگر فراهم کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟