روز آتشین اهواز و تلاش آتش نشانان

به گزارش رکنا، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۳ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی شبانه روز گذشته با تلاش آتش نشانان گفت: وقوع آتش سوزی در یک منزل مسکونی ویلایی در کوی گلدشت خیابان ۹ ارغوان در ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه صبح به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه این آتش سوزی به دست کودک بازیگوش رخ داد، افزود: نیرو‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه از ایستگاه ۷۷ اعزام شدند و پس از رسیدن به محل، نسبت به ایمن سازی‌های اولیه و قطع برق و گاز ساختمان اقدام کردند.

قنبری با بیان اینکه نیرو‌های عملیات با سرعت عمل خود موفق شدند آتش سوزی را در لحظات اولیه مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند، اظهار داشت: این حادثه تلفات و خسارت جانی نداشت و علت حریق از سوی کارشناسان سازمان بازیگوشی کودک گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ادامه به دریافت گزارشی مبنی بر گیر کردن پای دختر بچه ۲ ساله در داخل سنگ سرویس بهداشتی در ساعت ۱۴ و ۴۳ دقیقه ظهر اشاره و تصریح کرد: ماموران امداد و نجات سازمان راهی محل حادثه در منطقه پردیس خیابان عقیق چهار شدند و پای او ر رها کردند و کودک را به منظور انجام مراحل درمانی به امدادگران ۱۱۵ تحویل دادند.

او بیان داشت: همچنین در ساعت ۲۲ و ۱۲ دقیقه و در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۹۹ را به محل حادثه در منطقه زیتون کارمندی، خیابان فیلسوف بین زهره و زاویه اعزام کرد.

قنبری گفت: پس از رسیدن نیرو‌ها به محل حادثه مشاهده شد که آتش سوزی بر اثر اتصالی برق سیم کشی نور مخفی، از سالن پذیرایی این ساختمان آغاز شد که بلافاصله آتش نشانان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.

او اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه در پی تماس مجدد شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی و مشاهده خروج دود و شعله از یک منزل مسکونی ستاد فرماندهی آتش نشانی آتش نشانان ایستگاه ۶۶ را با تجهیزات کامل به منازل ۲۵۴ دستگاه اعزام کرد.

ابراهیم قنبری ادامه داد: پس از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از تراس ساختمان خارج می‌شد و شعله‌های آتش در حال سرایت به داخل اتاق‌های ساختمان بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات حفاطت فردی بعد از قطع برق این ساختمان به سرعت با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش سوزی پرداختند و پس از تلاش زیاد آتش را خاموش و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟