دستگیری سارق باطری خودرو/ پلیس تهران دست سارق را رو کرد

به گزارش رکنا ،  سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه گفت: در پی افزایش وقوعت سرقت باطری خودرو در منطقه غرب و جنوب غرب تهران موضوع برای رسیدگی و کشف به موقع سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.
دولتخواه افزود: به محض دریافت پرونده ها، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو برای کشف سرنخ عازم محل وقوع جرم شده که با پیگیری و تلاش بسیار موفق شدند به دستگیری سارق نزدیک شده و با جمع بندی ادله موجود متوجه رد پای شخصی به هویت امید که از مجرمان و سارقان حرفه ای است، شدند..
این مقام انتظامی گفت: با شناسایی سارق و کشف ساعت پیک وقوع سرقت بر اساس جغرافیای جرم، تصویر امید در اختیار ماموران گشت کلانتری های محدوده قرار گرفت که نهایتاً ماموران گشت کلانتری 150 تهرانسر حین گشتزنی به یکدستگاه خودروی پراید مشکوک که پس از استعلام مشخص می شود اتومبیل دارای سابقه سرقت از شهرستان کرج است.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن ماموران به خودروی مسروقه سارق با افزایش سرعت، قصد فرار از چنگال قانون داشته که پس از دقایقی تعقیب و گریز خودرو متوقف و سارق دستگیر می شود که در بازجویی بعمل آمده مشخص می شود سارق دستگیر شده همان متهم تحت تعقیب به نام امید است که در بازرسی از صندوق عقب خودروی سرقتی، 19 دستگاه باطری مسروقه نیز کشف می شود .
دولتخواه گفت: با دستگیری امید پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارسال می شود که در بازجویی صورت گرفته امید به کارآگاهان گفت خودرو پراید را از شهرستان فردیس سرقت کرده و سپس با همین خودرو اقدام به سرقت لوازم و قطعات خودرو ها در مناطق غرب و جنوب غرب تهران کرده است .
به گفته وی، امید در ادامه بازجویی ها اظهار داشته، پس از سرقت خودروی پراید به تهران آمدم و با پرسه زنی در سطح شهر خودروهایی که فاقد تجهیزات ایمنی مثل دزدگیر بودند را شناسایی می کردم و تاکنون بیش از 100 دستگاه انواع باطری خودروهای مختلف، که بیشتر خودروهای ساخت داخل بود را سرقت و به شخصی به اسم سروش در شهرستان کرج به قیمت 100 الی 120 هزار تومان فروخته ام.
دولتخواه گفت : با اعتراف صریح متهم به جرم سرقت کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی، محل اختفاء مالخر را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری او می شوند که در بازرسی از مخفیگاه سروش تعدادی از باطری های مسروقه کشف و توقیف شد.
رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت : با دستگیری اعضای باند سرقت و اعتراف آنها به جرم خود کارآگاهان در گام بعدی تمامی محلهای سرقت و مالباختگان را شناسایی نمودند و پس از استرداد اموال مکشوفه هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟