امداد رسانی هلال احمر یزد به 498 حادثه دیده

به گزارش رکنا، محسن حرازی زاده یزدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به همت نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان یزد در 6 ماهه اول امسال به 498 فرد حادثه دیده امداد رسانی شد.

او افزود: ارائه خدمات امدادی به ۷۷ حادثه جاده ای، ۱۸ حادثه شهری، ۳۲ حادثه کوهستان، ۱۳ حادثه سیل و آبگرفتگی، پنج حادثه آتش سوزی جنگل و مرتع، ۵۰ مورد خدمات حضوری، پنج حادثه صنعتی و کارگاهی و دو مورد حادثه ریزش آوار از مهمترین خدمات هلال احمر استان در شش ماهه اول امسال بوده است.

حرازی زاده ادامه داد: در جریان این حوادث، ۱۱ نفر به صورت سرپایی از خدمات امداد و نجات هلال احمر استان استفاده کردند و ۲۰ نفر از مصدومان حوادث مختلف با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

او بیان کرد: در مجموع در این مدت ۲۳۰ نفر در حوادث جاده ای، ۶۱ نفر در خدمات حضوری، دو نفر در ریزش آوار، ۹۹ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، ۳۲ نفر در حوادث شهری، شش نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، ۶۸ نفر در حوادث کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

خدمات رسانی 230 تیم به حادثه دیدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در مجموع ۲۳۰ تیم عملیاتی با حضور ۸۳۰ نفر نجاتگر و امدادگر، با بکارگیری ۶۸ دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی در عملیات‌های امدادی شش ماهه اول امسال مشارکت کردند.

حرازی زاده، میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۱۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام کرد.

او ادامه داد: در طول این مدت ۲۷ مورد عملیات رها سازی و دو مورد عملیات اطفاء حریق به کمک تیم‌های عملیاتی این جمعیت صورت گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: کلیه پایگاه‌های هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟