مهار آتش گسترده در انبار ضایعات پلاستیکی در شیراز

به گزارش رکنا، در پی آتش سوزی کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی و اعلام شهروندان ، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۲:۳۴ دقیقه امروز به سرعت، نیروهای عملیات ایستگاه های سه، شش و ۱۸ را به همراه تانکر‌های آب‌رسان و خودروهای تنفسی به محل حادثه در خیابان نواب صفوی اعزام کرد.

محمد هادی قانع، رییس سازمان آتش نشانی شیراز درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: با توجه به اینکه محل حادثه در مجاورت منازل مسکونی قرار داشت تیم‌های عملیاتی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک کارگاه به وسعت هزار متر مربع بود که به علت نامعلوم کاملا طعمه آتش شده و در حال سرایت به ساختمان های‌همجوار خود بود.

قانع ادامه داد: در هنگام رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه، محیط کاملاً شعله ور بود و شعله‌های آتش و دود از فاصله دور دیده می‌شد و با بررسی‌های اولیه معلوم شد، این کارگاه محل تولید و نگهداری انواع ضایعات پلاستیکی است.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه بالا بودن شعله‌های آتش در حال سرایت به منازل مسکونی مجاور بود، خاطرنشان کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل کارگاه، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با به‌کارگیری تجهیزات خاموش‌کننده و چندین رشته لوله آبدهی از چند نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله‌ها، اولویت عملیات را عدم سرایت و گسترش آتش‌سوزی به منازل مسکونی همجوار قرار دادند.

قانع عنوان کرد: آتش نشانان با تلاش بی‌وقفه خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر، آتش‌سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری نمایند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک کارگران شاغل در کارگاه و شهروندان آسیبی وارد نشد و آتش نشانان پس از لکه‌گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش‌سوزی به ماموریت خود پایان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟