کلاهبرداری میلیاردی با وعده تسهیلات کم‌بهره بانکی در اراک

به گزارش رکنا،  سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام گزارش‌هایی در خصوص کلاهبرداری میلیاردی از چند شهروند اراکی بررسی تخصصی موضوع به تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از شاکیان این پرونده مشخص شد که دو نفر با ظاهری موجه به محل کار آنها مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان افرادی ذی‌نفوذ در دستگاه‌های دولتی، وعده تسهیل در روند رسیدگی به پرونده‌های وام و کم کردن هزینه‌های جانبی آن را به آنان پیشنهاد می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از آنکه این افراد، اطمینان شاکیان این پرونده را جلب می‌کنند، به بهانه‌های مختلف مبالغی بالا وجه نقد از آنان کلاهبرداری کرده و بعد از مدتی متواری می‌شوند.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، اطلاعاتی از دو متهم این پرونده به دست آمده و هر دو نفر طی دو عملیات جداگانه دستگیر و یگان انتظامی دلالت شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بازجویی‌های پلیس،‌ متهمان پرونده به جرم خود اعتراف کردند و پرونده تشکیل با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی سهل‌انگاری مالباختگان، اعتماد به ظاهر موجه افراد و طمع‌ورزی افراد را از مهم‌ترین علت‌های بروز این‌گونه کلاهبرداری ها عنوان کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده این‌گونه موضوعات، قبل از هرگونه اقدام نسبت به بررسی حداقلی سوابق افراد اقدام کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟