2 شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

به گزارش رکنا، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت و قرق بانان مستقر در تالاب کانی برازان در حین گشت وکنترل و کمین شبانه در شامگاه پنج شنبه دهم شهریور ماه موفق شدند ۲ شکارچی متخلف را در محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان دستگیر کنند.

کشف سلاح شکاری در مهاباد

سخنور افزود: از شکارچیان غیر مجاز دو قبضه اسلحه شکاری، دو رشته فشنگدان و لاشه سه قطعه پرنده از نوع خوتکا کشف و ضبط شد و پرونده تخلف برای رسیدگی به مقامات قضائی ارجاع شد.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

سخنور تصریح کرد: همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی زیست محیطی کشور نیز در سال ۱۳۷۵ در این شهرستان تاسیس شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟