آتش نشانان یاسوج فاقد خودرو نردبان‌دار و لباس ضد حریق اند

به گزارش رکنا، محمد رستمی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی یاسوج داریم که از این تماسها تنها ۱۰ درصد واقعی و مابقی یا تماس اشتباهی و یا مزاحمت است.

رستمی با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های پارسال سازمان ۸۶۷ مورد بوده اند، افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۹۷ مورد ماموریت انجام گرفته که با توجه به آمار ثبت شده کاهش ماموریتهای انجام گرفته را داشته ایم که می توان علت این کاهش را مربوط به آموزش، اطلاع رسانی و رسانه ها دانست.

او بیان کرد: حدود ۲۰ درصد ماموریت‌ها مربوط به آتش سوزی مزارع و منابع طبیعی بوده که در فصول گرم سال اتفاق می افتد و معمولا علت مشخصی ندارند.

رستمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون محبوس شدن در آسانسور و منازل حدود ۴۰ درصد از ماموریت‌های سازمان را به خود اختصاص داده اند.

مشکلات سازمان آتش نشانی یاسوج

او نبود خودروی نردبان دار را یکی از مهمترین مشکلات سازمان آتش نشانی یاسوج بیان کرد و افزود: همچنین سازمان مشکلات دیگری از جمله کمبود خوروی سبک و لباس ضد حریق را دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج بیان کرد: هم اکنون با سه ایستگاه عملیاتی و ۶۰ نفر نیرو که از این تعداد ۱۰ نفر نیروی ستادی و ۵۰ نفر نیروی عملیاتی هستند به شهروندان خدمات رسانی می کنیم.

رستمی در خصوص توصیه ایمنی به مردم گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما هشدارهای ایمنی از جمله بازدید و بررسی بخاری‌ها و دودکش‌ها را در برنامه داشته باشند که مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟