ویلاسازی در پارک ملی گلستان/تعدادی از مدیران به دادستانی احضارشدند

 به گزارش رکنا، هادی هاشمیان اظهارکرد: تعدادی از مدیران دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز در جوار پارک ملی گلستان به دادسرای گالیکش احضار شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان گالیکش در ادامه ماموریتی که به وی برای بررسی موضوع ساخت و سازها در شهرک افرا - که محیط زیست استان ادعا می کند بخش هایی از آن در محدوده پارک ملی گلستان است - تعدادی از مدیران مرتبط با این ساخت و سازها را به دادسرای گالیکش احضار کرد.

هاشمیان افزود: مدیران اداره های مرتبط، معتمدان محلی و تعدادی از اهالی شهرک افرا در بین احضارشدگان به این دادسرا هستند.

وی ادامه داد: نحوه الحاق به بافت شهرک افرا به روستای تنگراه با وجود فاصله زیاد از روستا، چگونگی واگذاری اراضی به مالکان و سابقه ساخت و سازها در شهرک از جمله مواردی بود که از این افراد درباره آن تحقیق شد.

هاشمیان بیان کرد: دادستان گالیکش در بازدید میدانی از شهرک افرا با حضور مدیران محیط زیست، ساخت و سازها و محدوده شهرک را از نزدیک بررسی کرد.

سیدسعید جباری دادستان گالیکش هم گفت: در نامه های جداگانه به دستگاه های ذیربط، توضیحاتی خواسته شده که قرار است یک ماه آینده پاسخ استعلام ها به دادستانی ارائه شود.

گفتنی است ساخت و ساز در شهرک افرا که گفته می شود بخش هایی از آن در محدوده جنگل گلستان است از دو هفته پیش در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفت و سبب شد رئیس کل دادگستری گلستان با صدور دستور ویژه دادستان گالیکش را مامور بررسی موضوع ساخت و ساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

جنگل گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و به دلیل تنوع گونه های گیاهی و جانوری به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟