کشف 814  تن چوب قاچاق در مازندران

به گزارش رکنا، سردار مرتضی میزایی فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه بیش از 814 تن انواع چوب قاچاق به ارزشی بیش از ۱۶ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست امسال در استان کشف شده است، گفت: این بخش از چوب‌های قاچاقی است که کشف و ضبط می‌شود و حجم اصلی چوب ‌هایی که با قطع غیرمجاز درختان از بدنه جنگل جدا می‌شود مطمئنا رقم بیشتر و بزرگتری است..

او با اعلام اینکه قاچاق چوب ضربه مهلکی بر جان خسته طبیعت سرسبز مازندران است، افزود: ما به عنوان استفاده کنندگان از طبیعت و مواهب الهی هیچگاه رسم رفاقت را با طبیعت رعایت نکرده ایم

سردار میرزایی گفت: ما در حالی از رودخانه‌ها به عنوان شریان حیاتی طبیعت یاد کرده و در کنار آن تفرجگاه ایجاد می‌کنیم که به زباله‌های به جا مانده از حضورمان بی توجه هستیم.

کشف محموله چوب قاچاق در مازندران

او افزود: ما جنگل را به عنوان ریه و اندام تنفسی طبیعت می‌شناسیم، ولی با بی توجهی نسبت به قطع درختان اقدام کرده و نسبت به عواقب تلخ آن که فرسایش، رانش و در نهایت سیل‌های ویرانگر است توجهی نمی‌کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به وجود درختان چند صد ساله در جنگل‌های مازندران این درختان را سرمایه‌ای بدون بازگشت و بدون چایگزین دانست و گفت: باید در افق پیش روی خود زندگی سال‌های آینده را نیز ببینیم و بی رحمانه این سرمایه ملی را هدر ندهیم.

او همچنین قطع غیر کارشناسی درختان را ضربه‌ای جبران ناپذیر به پیکر خسته‌ی جنگل‌های هیرکانی دانست و از مسئولان مربوطه خواست: مجازات‌های بازدارنده و متناسب با جرم، آموزش و توجیه افراد بومی نسبت به خطرات ناشی از قطع غیر کارشناسی درختان، فراهم آوردن بستری برای ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با اوانمندی ساکنین حاشیه جنگل‌ها ا در دستور کار پیشگیری از قطع بی رویه درختان قرار دهند.

سردار میرزایی در پایان افزود: نیروی انتظامی در بخش حفاظت از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها با تمام توان در کنار سازمان‌های ذیربط و نهاد‌های مرتبط به وظایف قانونی خود عمل نموده و در این مسیر از هیچ اقدام بازدارنده‌ای کوتاهی نخواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟