انهدام 30 باند سرقت در البرز

به گزارش رکنا  فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضای ۱۲۹ متهم در قالب ۳۰ باند سرقت کالا و لوازم خانگی توسط پلیس در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار غلامعلی محمدیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طی عملیات مشترک پلیس آگاهی، فرماندهی انتظامی کرج و فرماندهی انتظامی فردیس ظرف ۴۸ ساعت این تعداد سارقان شناسایی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این افراد در قالب ۶ باند سرقت منزل، خودرو و قطعات و داخل خودرو ، هفت باند سرقت و زورگیری، ۹ باند که به وسیله موتورسیکلت، خودرو و پیاده با خفت گیری و نشان کردن افراد در محل های خلوت اقدام به سرقت گوشی های تلفن همراه، کارت تلفن ،وجوه نقد و طلاجات می کردند به دام افتادند.

محمدیان با بیان اینکه برخی از سارقان از استان های دیگر وارد البرز می شوند ،گفت: مجرمانی در این بین دستگیر شدند که در ۶ استان ارتکاب جرم دارند و ما توانستیم این افراد را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: اقلام کشف شده شامل ۳۸ دستگاه انواع خودرو که تعدادی از این آنها تغییر اصالت داده شده و تعدادی نیز سرقتی بوده که در ارتکاب جرایم مورد استفاده قرار می گرفته است.

محمدیان گفت: همچنین در همین زمینه ۳۰۰ دستگاه گوشی و تبلت و تعدادی تلویزیون ،مقادیری طلا ، سه قبضه سلاح مرتبط با سرقت های مسلحانه از این افراد کشف شده است که ارزش ریالی اقلام کشف شده تا این لحظه بیش از ۸۵ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از سرقت ها مربوط به خودرو و قطعات داخل آن است، افزود: دلیل عمده این سرقت ها رها بودن خودروها در معابر است، در صورت ایجاد هر چه بیشتر پارکینگ ها و اینکه همکاری مردم موجب می شود تا سارقان در ارتکاب جرم ناکام بگذارد.

محمدیان با اشاره به اینکه این طرح ها ادامه خواهد داشت افزود: در موعدهای یک ماه که پیش از این قول داده بودیم این اقدامات را خواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟