عمدی بودن آتش‌سوزی در کارخانه اکتیو صحت ندارد

محمد کردی  با اشاره به اینکه هفته گذشته یکی از ۱۳ کارخانه شرکت گلرنگ با نام اکتیو دچار حریق شد، اظهارکرد: خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی این حریق خسارت جانی در پی نداشت.

به گزارش رکنا، وی افزود: حدود ۱۶۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که بنا شده تا بازسازی آن و جبران خسارت در سایر کارخانه‌های شرکت گلرنگ ادامه کار دهند تا معیشت آنها دچار مشکل نشود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه عمده محصولات و مواد اولیه شرکت اکتیو شیمایی بوده، آتش به سرعت گسترش یافته و خسارت زیادی به این مجموعه وارد کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هنوز فرایند برآورد خسارت به پایان نرسیده، گفت: با توجه به مشاهدات، خسارت وارده به این مجموعه چند میلیاردی است.

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه به دنبال علت اصلی وقوع این آتش سوزی هستیم، گفت: تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها در حال بررسی است و به زودی علت دقیق این حادثه مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: گمانه‌هایی از سوی عده‌ای مبنی بر عمدی بودن این آتش سوزی مطرح است که با توجه به سابقه شرکت گلرنگ و وضعیتی که در بازار دارد، این فرضیه از سوی کارشناسان از همان ابتدا رد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت اشتهارد در بخش صنعت و تولید توضیح داد: بدون اغراق می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد توان اقتصادی استان در اشتهارد متمرکز شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۷۹ درصد جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی ای که در شش ماه اول امسال در استان صادر شده مربوط به اشتهارد بوده است.

کردی اضافه کرد: اگر مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیروی کار مورد نیاز در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرسنان حل شود، تا پایان سال دغدغه بیکاری ۱۰ هزار البرزی حل خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟