درگیری سنگین پلیس سیستان وبلوچستان با سوداگران مرگ

به گزارش رکنا، سردار احمد طاهری جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر و خاش با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان اعضای این باند مسلح و سازمان یافته را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور داشتند را شناسایی کردند.

او افزود: در این رابطه ماموران انتظامی ایرانشهر در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه ایرانشهر به دلگان این شهرستان بودند شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:قاچاقچیان که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت ماموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه و در مناطق سخت گذر متواری شدند.

بیش‌از 1.5 تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

او تصریح کرد: در این عملیات و با اقدام به موقع مأموران ضمن توقیف خودرو قاچاقچیان در بازرسی از آنان مقدار یک تن و ۲۸۷ کیلو و ۹۵۰ گرم مواد افیونی شامل ۸۸۶ کیلو و ۹۵۰گرم تریاک و ۴۰۱ کیلوگرم حشیش کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر خاش نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه تویوتا و پیکاپ و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در مسیر سنگان – خاش در حال انتقال مقادیر قابل توجه مواد بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: قاچاقچیان با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت ماموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید ضمن دستگیری یک نفر قاچاچی، دیگر اعضای این باند با رها کردن خودروها و استفاده از سخت گذر بودن منطقه به سمت ارتفاعات متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۷۴کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

او با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام این باند سازمان یافته در مجموع یک تن و ۶۶۲ کیلو و ۱۵۰گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟